Behandlingstyper

Første møde

Første møde starter altid med en snak, uanset om du kommer til massage eller akupunktur.

Hvornår/hvordan opstod dette problem.
– ny opstået
– tilbagevendende, årstidsbestemt
– arbejdsbetinget

Hvor lang tid har det stået på?

Tests af kroppen, måske er problemet opstået et andet sted på kroppen.
– øjen problematik samsyn
– posturologisk problematik, kroppens holdning
– kæbe spændinger/ tand/tænder problematik
– fodstilling

Plan for behandlings forløb.
– diagnosen
– hvor ofte skal klienten komme
– hvad skal klienten gøre af hjemmearbejde for selv at hjælpe kroppens lidelsen/ubalancen
– skal der andre faggrupper med i en behandlingsforløbet, fysioterapeuter,  kiropraktorer, fodterapeuter osv.

Læs mere om min uddannelse.

Første møde

Hvornår/hvordan opstod dette problem.
– ny opstået
– tilbagevendende, årstidsbestemt
– arbejdsbetinget

Hvor lang tid har det stået på?

Tests af kroppen, måske er problemet opstået et andet sted på kroppen.
– øjen problematik samsyn
– posturologisk problematik, kroppens holdning
– kæbe spændinger/ tand/tænder problematik
– fodstilling

Plan for behandlings forløb.
– diagnosen
– hvor ofte skal klienten komme

Læs mere om min uddannelse.

Behandling med akupunktur

Når diagnosen er fastlagt, påbegyndes selve behandlingen, som kan variere meget alt efter lidelsens/ubalancen. Nålene bliver sat på bestemte akupunkturpunkter, meridianer (indre forbindelse til organerne).

Ved stimulering af et akupunkturpunkt påvirkes livsenergien, kaldes qi, for på den måde at genoprette ubalancer i meridianernes energiforløb.

Behandlingsreaktionen kan for eksempel være alt fra ekstrem afslappelse til kløe, summen, prikken flere steder på kroppen..

Efter en behandling oplever nogle klienter en behagelig træthed, og andre øget energi og livsmod.

Behandling med massage

Fysiurgisk massage er en behandlingsmassage. Starter altid med en god opvarmning af muskulaturen i området hvor smerten sidder.

Har fokus på hele kroppen, da en smerte ofte har været længe under vejs, starter som en irritation der bliver ignoreret og dermed tager flere muskelgrupper med.

Kan også være en sportsskade, arbejdsrelateret smerter og arbejdsholding.

Jeg bruger også akupressur/ akupunktur nåle til muskelsmerter, det fjerner hurtigt spændingen i musklen og afhjælpe en massage behandling.

Behandling med massage

Kan også være en sportsskade, arbejdsrelateret smerter og arbejdsholding.